П`ятниця, 29.03.2024, 16:02
              Логопедична майстерня
                Логопедична служба  управління освіти і науки   Білоцерківського міськвиконкому                                 
        Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | RSS
З ДНЕМ ЛОГОПЕДА!
Вхід на сайт
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Flag Counter
Порадити друзям
Название страницы
Електронні книги
Середня школа.Дитячий садок Управління школою і загальна методика.Для батьків

 

Учитель-логопед Ірина Іванівна

Візитна картка учителя-логопеда Горбачової Ірини Іванівни



 

                                                                                                       
 


                                                                                                                                            


Про значимість логопедичних занять і ролі батьків у корекційному процесі

Для підвищення ефективності і якості навчання учнів загальноосвітньої школи необхідно своєчасно виявляти, попереджати і усувати наявні у деяких з них недоліки усного та писемного мовлення.

Відхилення в мовленнєвому розвитку дітей мають різні форми і ступінь вираженості. На логопункт в першу чергу зараховуються діти, які мають такі мовленнєві порушення:

1. Фонетичний дефект - переважно спотворена вимова фонем або відсутність будь-яких звуків взагалі.

2. Фонетико-фонематичне недорозвинення мовлення - коли у дитини має місце недорозвинення всієї звукової сторони мовлення: наявність дефектів вимови, порушення фонематичних процесів (диференціація опозиційних звуків (т-д, л-р, б-п ...); несформованість аналізу та синтезу звукового складу слова .

3. Загальне недорозвинення мовлення (ЗНМ) - в цьому випадку порушені всі три компоненти мовленнєвої системи: фонетика, лексика і граматика.

ЗНМ - це найскладніший вид мовленнєвого порушення який найчастіше зустрічається у багатьох учнів початкових класів. В процесі корекції при ЗНМ необхідно заповнити прогалини: у формуванні звуковимови, формуванні фонематичних процесів і навичок аналізу та синтезу звукового складу слова, словникового запасу, граматичної будови та зв'язного мовлення.

Наявність у дітей навіть слабо виражених відхилень в фонетичному та лексико-граматичному розвитку є серйозною перешкодою в засвоєнні програми загальноосвітньої школи. Необхідну в таких випадках специфічну допомогу учні з дефектами розвитку мовлення можуть отримати на шкільному логопедичному пункті.

Логопедичне обстеження з метою виявлення наявних мовленнєвих дефектів у дітей проводиться на початку вересня. Прошу серйозно до цього поставитися батьків учнів початкових класів, тому що невиправлені вчасно мовленнєві порушення будуть надалі перешкоджати успішному оволодінню читанням, письмом і навіть математикою у разі складного мовного порушення ( ЗНМ), коли у дитини виникають труднощі у вирішенні завдань внаслідок недостатнього розуміння лексико-граматичної конструкції тексту умови, коли дитина не може побудувати правильної відповіді, пояснити свого рішення.

Дуже важлива участь батьків у корекційному процесі, їх зацікавлене ставлення до цього, бажання виправити ситуацію.

У деяких батьків нерідко створюється враження, що мовленнєві недоліки дитини з часом зникнуть самі собою без спеціального втручання. Не можна запускати наявні мовленнєві дефекти. Вчасно невиправлений дефект не тільки сам не усунеться, а й закріпиться і виправити його буде набагато складніше.

Ви повинні бути зацікавлені в усуненні дефектів мовлення і самі вчасно звертайтеся по допомогу до фахівця, як тільки помітили якесь відхилення в мовленні.

Діти, які за результатами логопедичного обстеження потребують допомоги фахівця, тобто в корекції виявлених дефектів, повинні в обов'язковому порядку ходити на заняття до логопеда. Це потрібно перш за все Вам і Вашим дітям.

Батьки несуть відповідальність за обов'язкове відвідування логопедичних занять їхніми дітьми.

Від батьків вимагається: дотримання мовленнєвого режиму вдома (правильний мовленнєвий зразок, систематичні заняття по закріпленню пройденого матеріалу на логопедичних заняттях).

Займатися потрібно за індивідуальними зошитами із завданнями логопеда вдома, під контролем дорослих, перед дзеркалом (у разі фонетичного дефекту).

Виправлення мовлення вимагає систематичних занять, які продовжуються протягом тривалого часу.

Успіх корекційної роботи багато в чому залежить від батьків. Вдома необхідно робити артикуляційні вправи і вправи для закріплення поставлених звуків у дитини.

Своєчасне звернення за допомогою до фахівця і активну участь в корекційному процесі батьків (заняття вдома, мовленнєвий режим, консультації у логопеда, обов'язкове відвідування логопедичних занять) дозволяє попередити виникнення вторинних дефектів (порушення читання і письма), що ускладнюють навчання в цілому і нерідко ведуть до труднощів соціальної адаптації.







                                                                                                                 
Конспект логопедичного заняття для учнів 3 класу
"Мандрівка до острова Скарбів"
Тема: Звук і буква В



                                       





Автор ВГ "Основа"



УПРОВАДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ДИДАКТИЧНОГО СЕНКАНУ В ЛОГОКОРЕКЦІЙНУ РОБОТУ З ДІТЬМИ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

У логопедичній практиці існує достатня кількість методик  з корекції мовленнєвих порушень  молодших школярів. Теперішній етап життя відрізняється активним ростом нових розвиваючих технологій, багато з яких можна успішно використовувати в корекційній роботі вчителя-логопеда.
        Багаторічний досвід роботи доводить, що необхідно максимально використовувати всі відомі в спеціальній педагогіці прийоми і методи, в тому числі і сучасні методи, які сприяють вдосконаленню розумових і пізнавальних здібностей, розвитку лексико-граматичної будови і зв'язному мовленню учнів.
Останніми роками педагоги почали  активно використовувати технологію дидактичного сенкану. Ця технологія не вимагає особливих умов її застосування і органічно вписується в роботу з учнями на логопедичних заняттях.
Складання  сенканів є своєрідним інструментом для синтезу отриманої інформації. При роботі з даним прийомом учитель-логопед вирішує відразу безліч найважливіших завдань:

  • вивчений на занятті матеріал набуває якогось емоційного забарвлення, що сприяє його глибшому засвоєнню;
  • збагачує словниковий запас;
  • готує до короткого переказу;
  • закріплює знання про речення;
  • допомагає відпрацьовувати  знання про  частини  мови;
  • удосконалює  навички  використання в  мовленні,  синонімів,  антонімів;
  • активізує  й  розвиває  розумову  діяльність;
  • полегшує  процес  засвоєння  понять  та  їх  зміст;
  • допомагає  самовираженню  дітей,  через  складання  власних     неримованих  віршів;
  • вчить  знаходити і виділяти у великому  обсязі  інформації  головну  думку.

Що таке сенкан?
Дидактичний сенкан з’явився на  початку  XX століття. Цей різновид сенкану розвився у практиці американської школи з дидактичною метою як спосіб підвищення креативності учнів та як ефективний прийом розвитку образного мовлення (пізнавальної діяльності), що дозволяє швидко отримати результат. Творцем цієї поетичної форми є американська поетеса Аделаїда Крепсі (1878-1914), пошановувачка східної культури, словесник, викладач основ поетики.
Слово «сенкан» походить від французького слова «п'ять» і означає «вірш, що складається з п'яти рядків».
Сенкан - це незвичайний вірш, а вірш, написаний відповідно до певних правил. У кожному рядку задається набір слів, який необхідно відобразити  у вірші за заданим алгоритмом із одинадцяти слів.
Сенкан є вільною творчістю, для його написання від автора потрібно знайти найбільш значущі елементи в інформаційному матеріалі, а потім зробити висновки і коротко їх висловити. Можна сказати, що це вільна міні-творчість, підпорядкована певним правилам.

Правила написання сенкану:
  •  сенкан складається з 5 рядків;
  •  його форма нагадує ялинку.


Що треба писати в кожному рядку?
1. Перший рядок сенкану - заголовок, тема, що складаються з одного слова (зазвичай іменник).

2. Другий рядок - два слова. Прикметники. Це опис ознак предмета або його властивості, що розкривають тему сенкану.
3. Третій рядок зазвичай складається з трьох дієслів або дієприслівників, що описують дії предмета.
4. Четвертий рядок - це фраза, що складається  з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.
5. П'ятий рядок  складається з одного слова. Іменник для вираження своїх почуттів, асоціацій, пов'язаних з предметом, про який йдеться у секані, тобто це особисте ставлення  автора до теми або повторення суті, синонім.
Тема сенкану може бути яка завгодно:

          • про природу;
          • про картину чи вірш;
          • про матусю або татуся;
          • про літературного героя;
          • про вивчене на занятті;
          • про настрій.


Як навчити дітей писати сенкан?
В першу чергу, необхідно розповісти, що сенкан - це прагнення вмістити в короткій формі свої знання, думки, почуття, емоції, асоціації, це можливість висловити свою думку, що стосується будь-якого питання, предмета, події, явища, яке і буде основною темою твору . Потім потрібно пояснити основні правила написання п’ятирядкового  вірша.
Доцільно спочатку пропонувати дітям прослуховувати готові сенкани, наприклад:
1. Дружба.

  2. Чесна, міцна.
  3. Довіряти, розуміти, допомагати.
  4. Дружба потрібна кожній людині.
  5. Товариство.
Запропонувати дітям знайти різне і загальне в рядках, звернути увагу не тільки на зміст, а й на побудову віршів, перерахувати кількість рядків і слів в кожному рядку.
На перших заняттях складати сенкан краще колективно. Якщо учні будуть зазнавати труднощів (у дітей молодшого шкільного віку ще не дуже великий словниковий запас), то можна запропонувати доповнювати словами недописаний сенкан.

 

        1. Матуся.
        2. Рідна,  …
        3. Турбується,  …
        4. Я люблю свою матусю.
        5. Матінко!                                                                                                                                                                                                                                                                                    Під час навчання сенкану логопед  пропонує дітям  вправи, метою яких є уміння виділяти  з потоку мовлення потрібну частину мови.





Артикуляційні вправи

Гімнастика для язика ( звук [Р] )                            

         

Модуль артикуляційної гімнастики (звук [Р])
            

 

Алфавіт у загадках    http://megaznaika.com.ua/zagadku/category/alfavit-u-zahadkah/

                 

Онлайн-ігри

Автоматизація звука [Р] у словах






Автоматизація звука [Р].  Узгодження іменника з числівником.











Розрізнення частин мови







Банер сайту
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Друзі сайту
Білоцерківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 20 Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.
Погода
Логопедична майстерня © 2024uCoz