Управління освіти і науки Білоцерківської міської ради
науково-методичний центр
логопедичний пункт
( Білоцерківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 20)
Творча лабораторія
для вчителів-логопедів закладів загальної середньої освіти
Тема: "Формування зорово-просторових функцій з метою корекції оптичної дисграфії дітей молодшого шкільного віку"
План проведення творчої лабораторії
14:00-14:05
Реєстрація учасників творчої лабораторії
Горбачова І.І.,
секретар МО
14:05-14:10
Відкриття творчої лабораторії
Васильєва І.П.,
керівник МО
14:10-14:40
Теоретичний блок
Комплексна діагностика оптичної дисграфії у молодших школярів
Васильєва І.П.,
вчитель-логопед
14:40-15:10
"Нейропсихологічні технології в корекції писемного мовлення"
Горбачова І.І.,
вчитель-логопед
15:10-16:30
Практичний блок
Попередження та шляхи корекції оптичних помилок
Авторська логопедична гра
Васильєва І.П.,
Горбачова І.І.,
Жидких І.Г.
вчителі-логопеди
16:30-16:55
Практично-теоретичний блок
Інтерактивна гра
Жидких І.Г.,
вчитель-логопед
16:55-17:00
Ознайомлення з підбіркою наочності та демонстраційного матеріалу
Васильєва І.П.,
Горбачова І.І.,
Жидких І.Г.
вчителі-логопеди
17:00
Підведення підсумків творчої лабораторії
Васильєва І.П.,
керівник МО
Пам'ятка педагогу
«План із запобігання оптичної дисграфії»
Письмо — один із найскладніших видів людської діяльності, і навчитися писати зовсім не так просто, як здається на перший погляд. Процес письма охоплює низку операцій: аналіз звукового складу слова, переклад фонем (звуків, що чуються) у графеми та перетворення зорових схем букв у кінетичну систему послідовних рухів, необхідних для запису.
План із запобігання оптичній дисграфії:
а) розвиток зорового сприйняття (сприйняття кольору, форми, розміру та величини предметів);
б) розвиток буквеного гнозису (сприйняття форми, розміру та величини букв; диференціація розташування елементів букв);
в) розвиток зорової пам'яті (зоровий мнезис: запам'ятовування форми, кольору, послідовності та кількості букв і предметів);
г) розвиток просторового сприйняття (орієнтування в просторі);
r) розвиток зорово-моторної координації;
д) розвиток уміння розрізняти ізольовані літери, які змішуються за оптичними ознаками.
Форми роботи із засвоєння оптичного образу букви:
1) знаходження букви у ряду схожих (Л — А, Л — М, а-о, В — Р, В — З);
2) малювання букви за зразком;
3) викладання з паличок букви (за зразком, з пам'яті);
4) конструювання букви із запропонованих елементів;
5) знаходження заданої літери серед інших зображень, одне з яких правильне, а друге є його дзеркальним відображенням;
6) знаходження правильно зображеної букви серед правильно зображених та дзеркально відображених;
7) доповнення за уявою елемента букви, якого не вистачає;
8) реконструювання букви додаванням елементів (К — Ж; с-х);
9) реконструювання букви зміною просторового розташування її елементів (И — Н; Н — П; Г — Т);
10) визначення відмінностей схожих букв, що відрізняються лише одним елементом (З — В; Р — В; б-д).