П`ятниця, 17.11.2017, 20:12
              Логопедична майстерня
                Логопедична служба  управління освіти і науки   Білоцерківського міськвиконкому                                 
        Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | RSS
З ДНЕМ ЛОГОПЕДА!
Вхід на сайт
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Flag Counter
Порадити друзям
                    Я працюю логопедом вже 43 роки. Моє  професійне кредо:
      «Роби те, що любиш.Люби те,що ти робиш...»     
                                       

       Логопедична робота - це наполеглива, складна, часом безмежно  складна робота.  
       Цей сайт створений для Вас: ба
тьки,  логопеди, вчителі.
       Він з’явився з  бажання  поділит
ися досвідом роботи, потребою спілкування 
       з колегами з інших регіонів. Будемо  вдячні за коментарі, відгуки, запитання.                    
                                                                                        
З повагою Любов Павлівна Кириченко
 
Портфоліо вчителя-логопеда Кириченко Л.П.
 
 
 
 
 
Конспект заняття дисграфія, ЗНМ 3 кл.
Тема.   Ой, яка чудова українська мова!
Мета:   Поглибити знання учнів про слово, як одиницю мовлення, закріпити поняття про слова з прямим і
переносним значенням, про слова, що мають кілька значень (багатозначні), слова синоніми та антоніми.
 Виховувати любов до рідної мови, розуміння її мелодійності та багатства.
Обладнання: презентація, індивідуальні альбоми із  завданнями.
                                                                                
                                    

Хід заняття                
І  Повідомлення теми заняття
Слайд 1. Логопед:
Жайворонок в небі вється,                                                                                                         
Ясне сонечко сміється, усміхається калина,                                                                                                                                                                                                                          
Та ще й річка, ніби стрічка  вся переливається.                                                                
заняття починається
.
Логопед: – Діти, сьогодні наше заняття пройде у вигляді журналу,  комп’ютерного журналу. Ми будемо виконувати завдання і перегортати
його сторінки .
- Мова наша  мелодійна,  співуча,  багата.   На занятті ми ще раз в цьому переконаємось.  Слайд 2.                                                                                                                                       
Діти називають тему заняття «Ой, яка чудова українська мова».
- Давайте пригадаємо вірш, який ми знаємо про рідну мову. Учні розповідають вірш       А. Малишка.  Слайд3.
ІІ Основна частина.
  1. Сторінка «Слова близькі за значенням»
Л.- Я теж вам хочу прочитати вірш про нашу рідну мову.
Ой, яка чудова українська мова!                                                                                                                    
   Де береться все це, звідкіля і як?                                                                                                       
  Є в ній ліс, пуща,                                                 Слайд 4                                                                                                         
 Гай, лісок, діброва,                                                                                                                       
байрак та бір -                                                                                                                                
Які іще тобі, одягненому в шати голубі,                                                                                    
Дала імення щедра наша мова?

   На дошці написані слова ЛІС, ЛІСОК, БІР, ДІБРОВА,ПЕРЕЛІСОК, БАЙРАК, ПУЩА.  Діти  відповідають, що на дошці написані слова. Слова
мають своє значення.
Діти розглядають слайди 6,7,пояснюють значення знайомих слів.
Логопед пояснює значення слів. Перелісок-це молодий, рідкий ліс. Байрак-ліс, який росте на схилах ярів, він захищає поверхню землі від
руйнування, змивання дощем. Пуща – густий, важкодоступний ліс, хащі.     

Робимо висновок, що на дошці написані слова близькі за значенням. Слова близькі за значенням називаються синонімами.
   Слайд8.                                                                                                                                                                        
Л. – Послухайте  вирази: рідне слово, українська мова, скарбниця рідної мови. Чи можна назвати такі вирази близькі за значенням?                                                                        
   Діти роблять висновок, що ці  вирази є близькі за значенням. Це синоніми.
2. Сторінка «Слова протилежні за значенням»  Слайд .9
Л.-  Діти, відгадайте загадку. Чорна корова людей поборола, а білий віл всіх підвів.
  Відгадка:  День – ніч
Л. - Що можна сказати про значення таких слів?                                                                                                                                    
Діти роблять висновок, що такі слова є протилежні за значенням. Слова протилежні за значенням  називаються антоніми. Відшукують в
загадці ще слова протилежні за значенням білий – чорний,  поборола – підвела.
 -
Л. В наступному завданні треба з’єднати  парами слова, що мають протилежне значення . Перевіряємо  з допомогою комп’ ютера.
 Слайд10.

Відкривати             радість                
 сум                         рідний                                                                                        
брудний                 густий                   
 чужий                    закривати
 рідкий                    чистий                
                               битиссь
говорити             зима 
миритись          
літо                      
мовчати                                                                                             

Л. - Переходимо до зимової сторінки. Слайд11.
Помахала осінь останнім жовтим листям.Постукав у льодяне віконце мороз.Повіяв сердитий вітер. Під сніговою ковдрою спить земля.
Діти читають самостійно. Приходять до розуміння, що це речення . Речення виражає закінчену думку.
Л.-  Щоб думку, яка виражена в реченні чітко почути, треба знайти основу речення- підмет і присудок. Діти підкреслюють підмет і присудок.
Роблять розгорнуте пояснення, звіряють з комп’ютером. Слайд 11.
Л.- Перш ніж перейти до наступної сторінки,  давайте пригадаємо ще вірш про рідну мову.
Слайд12.   Логопед  зачитує словосполучення:  осінь помахала,  сердитий вітер, мороз постукав, спить земля. 
Л.- Чи буває так насправді, щоб вітер сердився …, …., …? Такі дії характерні для людей. Коли дії властиві людям переносяться на неживі
предмети, ми говоримо про переносне значення слів. Слова вжиті в переносному значенні роблять нашу мову емоційною, яскравою, виразною.
Наступний слайд 13.
     Діти порівнюють значення слів у рядку. Підкреслюють словосполучення в прямому значенні. Перевіряють з допомогою комп’ютера.            
Визнач словосполучення з прямим значенням.
Зітхає мама, зітхає вітер, зітхає грім.                                                                                   
Гострий слух, гостре слово, гострий ніж.                                                                                   
Золота осінь, золотий перстень, золотий характер.                                                       
Хвилюється учень, хвилюється море, хвилюється пшениця.                                                          
Біжить урок, біжать хмарки, біжить собака.
  1. Сторінка «Багатозначні слова»
- Логопед:                                                                                                                                   
Сіли діти у дворі                                                                                                                      
Читати слова в букварі.                                                                                                                    
Раптом вітер мандрівник                                                                                                          
На слова дмухнув і зник.                                                                                                           
Де слова ці ? Покажіть!                                                                                                 
Позбирати  поможіть!
Слайди 14, 15, 16, 17, 18  Діти із розрізнених букв складають слова  С О Н Е Ч К О,  П І В Н И К И,  К О С А,   К О Т И К И,   К Л Ю Ч.
Записують на дошці, пояснюють значення слів.
         5. Сторінка.  Слайд19.
Л. -  Прочитати речення. Визначити, які це речення за метою висловлювання. Розставити розділові знаки.
     Діти на уроці читали вірші Тараса Григоровича Шевченка   А де він народився    Якою була сім’я Тараса   
 Як хочеться дізнатися    Під час канікул учні поїхали  на батьківщину Великого Кобзаря    Скільки цікавого про поета дізнались діти
  1. Сторінка «Прислів’я»
Слайд 20, 21.
Без верби і калини - нема України.
Логопед пояснює дітям, чому ми так говоримо.Верба і калина-це символи України. Верба в перекладі з латинської мови означає «слово».
Дорослі знають такий вираз «вербальне спілкування».
Це значить спілкування словами, розмова. Отже, без верби немає України, тому що без рідного слова, без
української мови немає України.
Діти читають прислів’ я.
У кого рідна мова, у того душа здорова.                                                                                 
Слово чемне кожному приємне.                                                                                                
Гостре словечко, коле сердечко.                                                                                                  
  Хто не знає рідної мови, той неук.

Розкривають зміст одного з них.
Слайд20. Діти відгадують загадку.
 Борода у нього з вати. Як же, діти, його звати?

Дід Мороз проводить оцінку роботи дітей.
 









 
Банер сайту
Пошук
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Друзі сайту
-->
Погода
Логопедична майстерня © 2017uCoz